עיצוב אריזות
בצרכנות גם הקנקן חשוב ולא רק מה שבתוכו...
לכל אריזת מוצר יש השפעה ניכרת על הרושם הראשוני שנוצר אצל הלקוח, עיצוב אריזות הוא שלב חשוב בחייהם של עסקים המייצרים מוצרי מדף או כל מוצר פיזי, וזה שלב שאי אפשר להתפשר בו וחייבים להסתייע בבעל מקצוע שיש לו הבנה עמוקה של צרכנות, עיצוב נכון ועבודה מול בתי דפוס ופריסות.
השפעה על הרגשות
עיצוב האריזה יכול לעורר רגשות ותחושות של הצרכנים בעת הרכישה. כחלק מהעיצוב ניתן להעביר מסרים מגוונים כגון איכות, יוקרה, שמחה או התרגשות.
ניתן להעביר תחושה של בריאות ושפע…
כל זאת משפיע על חוויית הרכישה ועל הקשר הרגשי של הצרכן עם המותג.
בידול בחנויות
עיצוב האריזה יכול להשפיע על רמת ההבחנה של המוצר מול המוצרים התחרותיים בשוק.
עיצוב אריזה מובהק ומקורי ואחיד למותג כולו יכול להבטיח הבחנה חדה ומהירה של המוצר על פני שאר המוצרים במדף החנות.
או לעומת עסקים אחרים דומים ומתחרים בשוק.
התאמה לקהל היעד
לכן, עיצוב האריזה אינו רק עניין של יופי, עיצוב האריזה חייב להיות מותאם לאופי וסוג המוצר המשווק בתוכה והמראה הכללי של האריזה חייב להיות מותאם לקהלי היעד הרלוונטים.
מה חשוב לקחת בחשבון
על מנת להבטיח לעצמכם אריזת מוצר שתשיג את מטרתה: הגדלת מכירות המוצר הנארז בתוכה, חשוב שייתקיימו מספר שלבים מקצועיים בתהליך התכנון והעיצוב של האריזה. שלבים אלו כוללים היכרות מוקדמת עם תחום אריזות המוצרים הזהים או דומים למוצר אותו אתם מעוניינים לשווק ונראות האריזות המתחרות על המדף.
כחלק מהתהליך חשוב להתמקד בבחירת חומרי הגלם אשר ישמשו אתכם לצורך ייצור האריזה, וזאת על מנת לתכנן את גודל האריזה וצורתה.
בשלב השלישי, קיימת חשיבות להתאמת הסגנון העיצובי של האריזה גם לקטגוריית המוצר וגם לקהלי היעד הרלוונטיים.
בשלב הרביעי, קיימת חשיבות רבה לאופן תפעול האריזה על ידי הצרכנים הרוכשים את המוצר. (כמה פשוט להשתמש).