כמה עולה אתר?

הלוואי והיתה תשובה ברורה.
זו השאלה הכי נפוצה שאין עליה תשובה חד משמעית.
שאלה לגיטימית בתור בעלי עסק שמבינים שהם צריכים אתר או דפי נחיתה ומתחילים לגשש עלויות.

רק מה, התשובות מבלבלות, יש טווח מטורף של החל מ"בחינם" ועד 30,000 לאתר תדמיתי.
בדרך פגשו זולים מאוד (שיעלו ביוקר בהמשך) ותוכלו באותה הנשימה לקבל גם הצעות מחיר גבוהות מאד.

אז אם המוצר הוא אותו המוצר – ״סה״כ אתר״. למה יש כאלה פערים? מה הקטע עם זה?
אשמח לנסות להסביר את המרווחים הגדולים ומה הם יכולים לייצג.

* חשוב לציין– זכותו של כל אחד לתמחר עצמו ככל העולה על רוחו. ישנם אנשי מקצוע מטורפים במחירים זולים (שלא יודעים להעריך את עצמם מספיק) וישנם אנשי מקצוע מזעזעים במחירים יקרים. לא תמיד היקר הוא הטוב, ולא תמיד הזול הוא הגרוע ולהפך.
אם תשאלו אותי – לכל עסק ולכל אדם התקציב הנכון עבורו לאתר. מי שרוצה אתר יותר מושקע ויותר מקצועי, אולי יבין שזו השקעה עסקית חכמה, וגם גם בסדר אם ״כרגע אין תקציב״

1. האופציות ה"כמעט – חינמיות":

לבנות לבד

בין אם בוורדפרס, וויקס, שופיפיי או פלטפורמה אחרת – כולן מתאמצות מאוד להפוך לפשוטות ככל הניתן, ככה שאתם תוכלו לבצע כמה שיותר פעולות בעצמכם ללא תלות מוחלטת של אנשי מקצוע.

האמת היא שזה באמת אפשרי לבנות בעצמכם. ההבדל העיקרי יהיה לרוב באיכות התוצאות, מאחר ולרוב הלקוח הוא אינו מעצב, מתכנת או מבין בשיווק – ולכן יכול להיות שהאתר יראה חביב אבל לא יהיה מספיק מקצועי, לא יהיה מפסיק נוח, או אפילו אולי יעלה לאט בגלל חוסר הבנה של הלקוח במשקלי קבצים ואופטימיזציה.

אז למה בעצם לא לבנות לבד?

אם יש לכם ידע, זמן ויכולת – לכו על זה.

זה שאפשר לא אומר שזה פשוט.

גם עם הבילדר דראג אנד דרופ של וויקס, או אלמנטור של וורדפרס , המאפשרים לכם להרים אתרים פשוטים ואתרים מורכבים. המורכבים – יהיו עדיין מורכבים ויצריכו ידע נרחב במערכת ובעיצוב.

נניח והייתי רוצה לבנות בניין – בבסיסו זה לשים בלוקים וטיח ביניהם. אלמנטור ו-וויקס ושופיפיי יאפשרו לכם לשים את הבלוקים וידאגו לטיח – אבל האם זה אומר שהבניין שאקים אכן יהיה בגודל הנכון, בחלוקות חללים הנכונות, מהחומרים הנכונים, עם הריהוט המתאים, ועוד לא התחלתי לדבר על מה שלא חשבתי עליו בכלל , כמו יסודות מתאימים, עמידה בתקנים כאלו ואחרים, דאגה לצנרת טובה, חיבור לחשמל, מים וכו' …

אתר, כמו בניין – זה לא רק לשים בלוק אחד על השני.

לא לכולם יש את הפנאי, החשק או הזמן לבנות אתר – והטעות הנפוצה בהקשר כזה היא "לעשות בעצמי כי זה הרי פשוט וזה הכי זול" – ובכן, אין לכם יכולת להעריך עד כמה היישום הספציפי שלכם פשוט עד שלא תתנסו בלבנות אותו. אם יקח לכם שנה, כל יום שעה להשקיע באתר שלכם, והזמן שלכם יקר, כבר היה עדיף שהייתם משלמים למישהו אחר לבנות לכם אתר. 🙂

למה אלה אופציות ״כמעט-חינמיות״?

כי מנוי לוויקס, שופיפיי או תבנית בסיס טובה בוורדפרס עולים כסף, ויכולים לעלות גם סביב ה1000 שח בשנה, לאתר שבניתם לבד… ולפעמים, מאחר והבניה לא תהיה מקצועית מספיק, תצטרכו לשלם ב״טלאים״ לאנשי מקצוע שיסדרו דברים נקודתיים.

הרבה פעמים המערכות הבסיסיות ה״חינמיות״ לא מספקות ותצטרו להתקין תוספים או פיצ'רים יקרים.
לדוגמא, אם תצטרכו לרכוש מנוי ״אלמנטור פרו״ לאתר הבודד שלכם, העלות היא סביב ה-100 דולר בשנה- לאתר יחיד,
ואם תעבדו עם בונה אתרים מסודר (או איתי לדוגמא…;) – מנוי האלמנטור פרו כלול לכם במחיר האתר!

וגם, כמו שאמרנו מוקדם יותר, הזמן שלכם יקר- וחבל שתבזבזו אותו.

2. האופציות הזולות יחסית

כמה פעמים ביום אני נתקלת במודעה של :
״אני רוצה אתר, התקציב שלי 2000 שקל, וזה צריך להיות מוכן עד הסופ״ש״,
או ״מחפש מישהו שיבנה לי אתר תמורת ברטר״,
או ״מישהו שיבנה לי במחיר שפוי לצורך הרחבת תיק עבודות״

בתור לקוחות פוטניציאלים חשוב שתדעו כמה דברים,
וכן, גם אני הייתי שם ויכולה להגיד – שגם אני עד לפני כמה שנים מיצבתי את עצמי ב״זול מדי״

  1. אם תכתבו פוסטים כאלה, שמחפשים משהו זול ומהיר, לא תקבלו פניות מבעלי מקצוע איכותיים.
    בעלי המקצוע האיכותיים – עובדים הרבה וטוב כי הם עובדים עם לקוחות שמכבדים את הערך, הזמן, היכולת והכשרון שלהם וכשבן אדם מחפש ישר את הזול והמהיר – זה בעצם מרמז לבעלי מקצוע רציניים שזו לא עבודה עבורם.
  2. בתקציבים נמוכים ולא ריאלים תקבלו תוצאות של מתחילים שרעבים לכל עבודה, ואם מה שאתם צריכים הוא התחלתי ומוגבל, זו האמת אופציה לא רעה לתת למישהו להתגלח עליכם מקצועית בתמורה למחיר זול יותר. כל עוד אתם באים עם ציפיות מתואמות לרמת התוצר.
  3. תקבלו תוצאות של בניה מוכנה מראש – כלומר תבנית מעוצבת ומוגדרת מראש שמשנים במסגרת מוגבלת על מנת לקבל את הטאץ' שלכם (לדוגמה צבעוניות, לוגו וכו'). האמת שזו גם אופציה לא רעה בכלל במידה ואתם מחפשים משהו להתחיל לרוץ איתו. כדאי לבוא עם ציפיות תואמות, במסלולים כאלו לרוב התאמות אישיות שמחוץ לתבנית יעלו כסף נוסף או שיהיו מחוץ להסכם לחלוטין.

אבל כמה עולה לנו אתר ״זול״ כזה?

אתרי תדמית ״זולים״ יהיו בטווח של 2,000-3,500 שקלים ואפילו גם ב- 5,000 שקלים.
לרוב אתרים במחירים כאלה נעשים בידי מתחילים בתחום או מבוססים על מבנה קיים שאי אפשר לשנותו בהתאם לצרכיכם (בעת הבניה).

חשוב לציין, גם עד מסגרת של 10,000 ש"ח אתם עדיין יכולים לקבל הצעות שכאלו.
בסוף, אם ראיתם עבודות של בעל מקצוע, ודיברתם איתו- ונראה לכם שהמחיר שלו הוא הוגן, והעבודות שלו טובות – לכו על זה.

בטווחים של עד 10,000 שקל בהחלט ניתן לצפות לתוצר של אתר תדמיתי ראוי שנבנה למידתכם עם מערכת בלוג בניהול עצמי. בעבור פרויקטים מורכבים יותר היינו ממליצים (כמו חנות, או מבנה תכנים מיוחד בהתאמה אישית) להיערך עם תקציב גדול יותר כדי לתפוס את אנשי המקצוע המובילים. 

3. האופציות היותר יקרות – אבל המקצועיות ללא ספק.

אם נתייחס לאתר כאל נכס. נדל״ן חשוב. כלי חשוב ומהותי בעתיד העסקי של העסק – נבין שגם אם כרגע אולי אין תקציב, אתר ב-2,000 שקלים, או אפילו ב-5,000 ש״ח, כנראה לא יספיק.

כשהאתר הוא החזות של העסק, הוא הנכס העסקי – זהו לא רק אתר יפה, או מקום לתת לכם לכתוב את היומן שלכם, או פלטפורמה להתחלה. מדובר על כלי שאמור לעזור לכם להכניס כסף (באמצעות תצוגת שרותים, מכירת מוצרים, יצירת הזדמנויות עסקיות, קידום אורגני ארוך טווח וכו'..).
ככזה – ההתייחסות אליו כבר יותר מודעת לצרכים הקונקרטיים שלכם (על מנת לנסח אפיון מייצג ונאמן) ואתם כבר עם תקציב של השקעה עתידית בעסק, ולא סתם הוצאה שאין לה מטרה.

אז כמה זה עולה?

אתרים מקצועיים ניתן למצוא סדרי גודל של 7,000 – 25,000 ש"ח שתלויים באפיון.
(עבור אתר תדמיתי עם בלוג ניתן למצוא אופציות ראויות גם בטווח שמתחת ל-7,000)

אעבור אתכם בקצרה על הטווח מחירים שאני מסתכלת עליו ומה בעצם הוא כולל, (חשוב לציין שאני נחשבת ״זולה״ יחסית להרבה עסקים וותיקים בתחום.

תהליכים כאלו יתחילו לרוב באפיון מסודר שמבוסס על צרכים והתאמה אישית של מערך המידע, הניראות והפיצ'רים באתר למה שאתם בפועל צריכים.
מתחילים מלהבין ״למה אנחנו צריכים אתר?״ ו״איזה פונקציות נרצה שיהיו לאתר, ואיזה מטרות הוא ישרת?״

ככל שאתם צריכים יותר מהאתר המחירים יעלו.

הנה כמה דוגמאות לפיצ'רים/סעיפים בעלי פוטנציאל להקפיץ מחירים משמעותית:

  • חנות אונליין – בבסיסה חנות יושבת על תוסף שנקרא ווקומרס.
    העלויות מתחילות להתנפח בהתאמות והרחבות של התוסף ותוספי המשנה שלו. כדאי לדעת שניתן לבנות מערכות שהן "כאילו חנות" שמציגות את השירותים שלכם אבל ללא סליקה (או שהרכישה מתבצעת מחוץ לאתר שלכם) ובכך להוזיל משמעותית את ההצעה. לפעמים טיפול ידני של יצירת קשר אפקטיבי לא פחות מ"קנה עכשיו" ועולה הרבה הרבה פחות. 
    ברגע שאנחנו מתמחרים אתר חנות, כבר יש לנו עבודה של הרבה הגדרות ״מאחורה״ כולל משלוחים, משקלים, יעדי משלוח, עלויות משלוח, קופונים, funnels, אפסיילים, ועיצוב ובניית כל הניראות והפונקציונליות של החנות עצמה כולל חיבורים לאוטומציות וסליקה.

    אז מה הטווח? בין 7,000 ל – 20,000, תלוי במורכבות החנות, כמה מוצרים, האם יש או אין מיתוג ועוד…
  • מערכת תוכן מלא – "זה רק בלוג" – גם בלוג יכול להיות מאוד מורכב מאחורי הקלעים כדי שתוכלו לנהל אותו אחר כך בגמישות המירבית. בלוג יכול להכיל הרבה תתי בלוגים, או כמה בלוגים שונים.
    לדוגמא אתר שמכיל גם מאמרים, גם בלוג מדיה, גם בלוג תכנים לימודיים, הוא כבר מורכב הרבה יותר, וסביר להניח שיבנה עם מערכת בשם ג'ט שגם היא עולה לא מעט כסף, ולרוב כלולה במחיר שתשלמו.

    אז מה הטווח? בין 5,000 ל – 15,000 תלוי במורכבות וכמות התכנים.
  • אתרים דו-לשוניים. נגיד זאת בצורה הפשוטה ביותר – כדי לייצר אתר דו לשוני באופן הדוק ומוצלח, נדרשת עבודה רבה מאוד. כן, יש תוסף, אבל זה לא נגמר בתוסף אלא בהתאמת האתר והמערכות שלו לעבודה וניהול שוטפים. אנחנו רואים המון מקרים של אתרים דו-לשוניים שפשוט לא סגורים הרמטית כמו שצריך מבחינת הביצוע (מבחינת סידורי העמודים, האלמנטים, המחרוזות המתורגמות, מה קורה כשמשהו לא מתורגם – מקבלים אתר עם הרבה מאוד פינות לא אפויות). בנוסף, הניהול שלהם הוא מסועף יותר ומבולגן יותר. לא פעם נמליץ לבנות שני אתרים נפרדים לחלוטין ולהתייחס אליהם יחידנית.

    אז מה הטווח? בין 7,000 ל – 20,000
  • קורסים ו/או אתרי חברים – זה אחלה של נכס לגדול איתו, הבעיה היא שמדובר בתוספים מורכבים ליישום שלם ומוצלח. נגיד שעבור קורס יוטיוב אחד שאתם משווקים, זה לא יהיה כלכלי לבנות מערכת קורסים שלמה לכבודו. כמו כן, אתר קורסים מורכב ממערכת שכוללת בטוחה גם הקמת חנות אינטרנטית, וגם את כל האיזור של המנויים, גם גישה לקורסים, גם מבני הקורסים,
    אתר שהוא מאד מורכב ולרוב ידרוש גם אחסון הרבה יותר חזק.

    אז מה הטווח? בין 10,000 ל – 30,000
  • "שיהיה אפשר להוסיף אחר כך" – סעיפים אבסטרקטים שכאלה הם מנפחי מחירים שערורייתיים. הסיבה פשוטה – או שבונים את זה או שלא. אין בעיה לבנות ולהשאיר ריק (לאחר כך) אבל מורכבות הבניה כבר בוצעה (כלומר "עלתה").

אחרי כל זה,
אם אנחנו מסתכלים על האתר שלנו כאל נכס עסקי, פעולה הכרחית וחשובה לקידום וקיום העסק שלנו,
העלויות לטווח הרחוק לא משמעותיות.

מדובר על השקעה לטווח ארוך ויש להגיע אליה בשלים ומבינים את העסק והפעילות שלנו.

אז איך אני אדע כמה באמת אמור לעלות האתר שלי?

לא תדעו.
בואו נתחיל מ״מה המטרות של האתר, והמטרות של העסק? בשביל מה אתם צריכים אתר?״
ונעבור ל: ״מה התקציב? ואם התקציב נמוך, נראה מה יאפשר לנו הרחבה קלה של התקציב כדי שתקבלו את המוצר הכי איכותי שאפשר״
ואם התקציב עדיין נמוך – ועדיין חשוב לכם לצאת לדרך עם אתר, ננסה להתאים עבורכם אתר פשוט יותר, אולי דף נחיתה? או אתר one page ? או אתר ״רזה״ יותר עם פחות תוכן.

בסוף אתם תחליטו- כמה כסף תוציאו על אתר ועם איזה בעל מקצוע תתקדמו.

יש לכם פרויקט חדש?

אשמח לעזור לכם: