מזל טוב! נולד לכם עסק.
עכשיו מה?
איך לקוחות פוטנציאלים אמורים להגיע אליכם? ואם כבר הגיעו, מה-הי הדרך הנכונה ביותר להציג את החוזקות שלכם בפני הלקוחות?
בעולם העסקים של היום, אתם חייבים להחזיק בנכס דיגיטלי כדי למשוך אליכם לקוחות, לגרום להם לחזור ולגבור על המתחרים. רוב בעלי העסקים כבר מבינים שנוכחות דיגיטלית היא הכרחית, אבל לא מעט עסקים קטנים עדיין מאמינים שהם יכולים להסתדר בלי בניית אתר אינטרנט, ולהסתפק בשיווק ברשתות החברתיות.
כמובן שחשוב מאוד להיות נוכחים גם בעולם הסושיאל, ורשתות כמו פייסבוק אכן מספקות כלים ואפשרויות, אבל לא כדאי לכם לעשות את זה על חשבון בניית אתר אינטרנט. הנכס הדיגיטלי העיקרי של כל עסק צריך להיות אתר טוב ומקצועי.
אתר תדמית הוא מוצר הכרחי היום בעולם הדיגיטל לכל העסקים. הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם לעולם.
כמישהו מקבל לדוגמא המלצה עליכם, הוא ישר יחפש אתכם בגוגל, כדי לראות אם אתם ״עסק רציני״,
אם מישהו הגיע אליכם ורוצה לראות תיק עבודות, או להרגיש את הוויב של העסק, לראות את המוצרים והשירותים שלכם והכי חשוב- להרגיש שמי שעומד מולו
אז שוב…
מה המטרות של אתר תדמית?
- כרטיס ביקור דיגיטלי – מישהו התעניין בשירות שלכם? או מחפש עסק דומה לשלכם באינטרנט? הוא יגיע אל האתר שלכם כדי להבין מי אתם, מה המוצרים והשירותים שלכם.
בנוסף, אם מישהו יחפש את החברה או העסק בגוגל הוא יגיע לאתר ויתרשם ממה שאתם מציעים עוד לפני שתדברו - משיכת לקוחות חדשים – ניתן לכוון את הלקוח דרך האתר לביצוע פעולות כגון: בקר בחנות, התקשר, השאר פרטים, הרשם וכן הלאה.
המטרה העיקרית באתר תדמית שלכם הוא שהגולשים יוכלו לדעת מי איתם או מה השירותים שאתה מספקים בצורה הכי ברורה ומדויקת שיש. ברגע שהגולש מגיע אל האתר שלכם ושוהה בו זמן ממשוך כנראה שהוא מצא עניין באתר ואת השירות שחיפש, אתר תדמית חייב להיות נגיש ונוח לגולשים כך שיוכלו להנות מהגלישה באתר שלכם ומהתוכן.
איך ואיפה בונים אתר תדמית?
הרוב המוחלט של אתרי התדמית שנבנים היום, מתבססים על וורדפרס (ניתן גם לבנות על WIX).
אבל למה דווקא וורדפרס?
וורדפרס היא מערכת קוד פתוח לפיתוח ובניית אתרים.
למערכת יתרונות רבים: קודם כל, המערכת עצמה היא חינמית, וניתן להתקין עליה תוספים שונים במידת הצורך, ממשק הניהול שלה יחסית קל ונוח, היא מהירה ודינאמית וממש בקלות ניתן להדריך את הלקוח לאחר הבניה להעלות תכנים בעצמו.
אני בונה את האתרים עבור הלקוחות בוורדפרס, ללא הסתמכות על תבנית, נתחיל מדף נקי, ונעצב את האתר בדיוק לפי צרכי הלקוח, בשימוש בתוספים פרימיום כגון Elementor, Elementor Pro, Crocoblocks ועוד…
מה עושה אתר תדמית לאתר טוב?
כמובן שהניראות הויזואלית והמבנה הם חשובים מאד!
אבל תופתעו שבעצם הבסיס של האתר בכלל לא קשור לעיצוב, והוא מה שעושה את ההבדל בין אתר טוב לאתר… פחות.
אז קודם כל, לפני שמתחילים לעבוד על האתר: מה צריך להכין?
1. המוצר!
בין אם זה דף נחיתה, אתר וואן פייג‘, או אתר רגיל – אם המוצר לא מדוייק לא יהיו המרות, או לפחות לא מספיק המרות.
מה הכוונה ב״מוצר״?
לדוגמא, אם העסק שלי הוא תיווך ושיווק נדל״ן, אז המוצר שלי הוא בעצם השירות שלי.
לקוח שיגיע לאתר יבחן את ה״מוצר״ בכמה היבטים:
- האם אני בכלל צריך את השירות הזה?
- אם אני צריך, מה בדיוק העסק נותן? מה ההבטחה?
- למה דווקא אותו, הרי כל אחד יכול לומר שהוא ״תותח נדל״ן״, אז למה לבחור דווקא בו?
- מה טווח המחירים של השירות? (אם זה שירות שרושמים עבורו מחיר)
- איך אני יוצר קשר בקלות.
אז אנחנו רואים שהמוצר עצמו הוא בעצם שילוב של מענה על צורך, איכות ומחיר (אם רלוונטי) ואם יש לנו כשל באחד הדברים האלה, יורד הסיכוי שמישהו ישאיר פרטים/ירכוש/יחזור אלינו וכן הלאה.
2. הפעולה
נשמע די בנאלי, ברור שאנחנו יודעים מה הפעולה שאנחנו רוצים שבן אדם שנכנס יבצע באתר – ברור!
אז זהו, שזה לא תמיד ברור.
לא לנו, לא לאיש השיווק ולא ללקוח.
נרצה שאדם שנכנס לאתר יבין ישר את המטרה שלו:
האם זה לראות תיק עבודות כדי להתרשם – מבלי לבצע פעולה?
האם זה להרשם לקורס כלשהו?
האם זה להזמין פגישה פיזית או להרים טלפון, או להשאיר פרטים?
האם זה להוריד או לרכוש מוצרים מהאתר?
ברגע שאנחנו יודעים מה הפעולה הרצויה, פתאום הכל מתבהר. פתאום אפשר בקלות לשים דגש על התוכן, קהל היעד והשיווק… גם מבחינת תוכן וגם מבחינת עיצוב.
3. תוכן, תוכן, תוכן!
וזה חלק מאד חשוב! בגלל שכתיבה נכונה יכולה לעשות את האתר התדמיתי שלך – כוכב שיווקי!
עדיף, ואפילו רצוי לערב כותב תוכן/ קופירייטר בתהליך, או לפחות להתייעץ עם איש שיווק.
אבל אם אין ברירה, התוכן חייב לבוא מהלקוח! הרי מי מכיר את העסק שלו טוב יותר מאשר הוא בעצמו!
הרבה פעמים לקוחות אומרים לי: ״פשוט תקחי תוכן מהפייסבוק שלי, מהאתר הישן וכה וכה…״
ואני עוצרת ומסבירה להם – שאם ישקיעו פה קצת מחשבה ותשומת לב – זה יביא להם כל כך הרבה יותר תוצאות!
אז מה הוא התוכן המנצח?
בסופו של דבר המטרה היא להדגיש את יתרונות המוצר/השירות (מענה על צורך, הבטחה כלשהי, איכות המוצר, אולי גם מחיר)
האסטרטגיה להשגת המטרה היא תוכן מבוסס USP – unique sales proposal
או בקצרה: ״למה אנחנו?״
תוכן שכזה יכול להיות:
- במקרה שאנחנו רוצים להציג עבודות לדוגמא – אז תיק עבודות או צילומים! לא תמונות סטוק, אלא צילומים אמיתיים של פרוייקטים של הלקוח.
- מחיר – אם זה מוצר סטנדרטי, אבל לנו יש אותו במחיר טוב בהרבה- פה צריך להיות הדגש.
- אם אנחנו רוצים להדגיש איכות ושירות – אז חוות דעת של לקוחות מרוצים!
- הצלחות! לדוגמא: בתחום דימוי גוף, דיאטות, כושר – תמונות לפני ואחרי עושות את כל העבודה. לדוגמא מוצר שהוא מאד בריא: להדגיש את המרכיבים ותהליך ההכנה.
- יחודייות: אוקי, המוצר שלי לא זול, אין הרבה אנשים שניסו אותו בינתיים ואולי לא כולם צריכים אותו- אבל הוא מאד יחודי! ואם נדגיש את היחודיות, השונות שלו – זה גם יכול להיות אחלה usp
כמו כן, יש חשיבות אדירה לאיתור נכון של קהל היעד! מי הוא? ומה הוא צריך?
4. קהל היעד
פה נכנס שילוב של כותב התוכן, הלקוח, איש השיווק וכמובן אנחנו!
מי קהל היעד?
אם קהל היעד לדוגמא הוא הורים לילדים –
התוכן יהיה מכוון הורים, והעיצוב גם כן, יהיה בצבעים ושפה נעימים ואולי אפילו מעט ילדותיים, ואז תפקידו של איש השיווק יהיה לכוון בצורה מדוייקת לאותו קהל היעד.
אם אנחנו מוכרים לדוגמא מוצרי קוסמטיקה חדשים מיובאים מטוויאן. מי קהל היעד? בד״כ, נערות גילאי 15-30, מה הן אוהבות?
צריך לייצר תוכן ועיצוב מכוונים לגילאים האלה, לדוגמא: ״הפנים המושלמות בלי אפקטים באינסטגרם״
מבחינת העיצוב, נלך על צבעוניות שמחה, קיי-פופ, צעירה, או לחילופין צבעים פסטליים, נשיים שגם כן מתחברים לגילאים האלה. ואז איש השיווק יצטרך לעשות את עבודתו ולכוון את השיווק לפלח השוק הזה.
קהל יעד הוא אלמנט מאד חשוב באתרי אינטרנט, ובכלל במיתוג ושיווק של כל עסק.
לדוגמא: אם ננסה למכור דאודורנט-ספורט לגברים, אבל הדף יהיה בצבעי פסטל, פונטים נשיים, ותמונות של צמחים – רוב הסיכויים שנאבד את הלקוח עוד לפני שקרא את התוכן.
5. ועכשיו סוף סוף הגענו לעיצוב ומבנה האתר התדמיתי!
בכוונה שמתי עיצוב ומבנה ביחד, בגלל שעיצוב טוב לאתר קשור קשר הדוק למבנה!
חשיבות הויזואליות של אתר התדמית שלכם היא משמעותית ביותר.
כאשר אדם מגיע לראשונה לאתר שלכם – הוא רואה אתכם. ראו בכניסה של הגולש לאתר שלכם כפגישה ראשונה ביניכם. איפה שנוצר הרושם הראשוני – במיוחד בעולם הדיגיטלי של היום שכולו מתרחש באינטרנט.
ככל שהאתר שלכם יהיה נעים יותר לשהייה, בנוי נכון, זורם בקלות, יפה, מקצועי ונוח לגולש, בעצם הצלחתם ברושם הראשוני ואתם קצת קרובים יותר בתהליך של רכישת לקוח חדש.
איך מעצבים אתר תדמיתי?
אני בתור מעצבת שגם בונה את רוב האתרים בעצמי, אוהבת להתחיל משאלון מיתוג. גם אתר, הוא חלק (אולי החלק העיקרי) מהשפה המיתוגית של העסק שלכם.
בשאלון נתייחס למיתוג הקיים של העסק, ואם אין מיתוג כזה – כנראה שנתחיל מיצירת מיתוג שכזה.
נתייחס לכל הסעיפים שעברנו עליהם בסעיפים 1-4, מהות העסק, קהל היעד, מטרות האתר וכן הלאה…
ואז נוכל לעצב אתר תדמיתי טוב, שישרת את העסק שלכם שנים רבות.
לעיתים לקוחות רוצים משהו שונה ממש, שאין לאף אחד, עיצוב חדשני ושונה – ואני בד״כ מאפשרת ללקוחות להגשים חלומות.
יחד עם זאת, יש זרימה כלשהי באתרים שהוכיחה את עצמה כיעילה, ולרוב נרצה כן להצמד אליה פחות או יותר – מאחר והמטרה העיקרית של האתר הוא להנגיש את המידע ללקוחות שלנו – ולא להיות רק יצירת אומנות שנסתכל עליה ונאמר כמה היא יפה.
אז מה הוא מבנה מכוון המרה לאתר/דף נחיתה? ניתן לקרוא עוד כאן >>>
איך נדאג שהאתר שלנו יהיה נכון מבחינת חווית משתמש?:
- השתמשו בכותרות ברורות ושפה ברורה, וודאו שהגולש ידע בכל רגע באיזה עמוד הוא נמצא ומה המידע שמוצג לו באותו עמוד.
- האתר צריך להיות נקי ונוח. הלקוח צריך להבין ישר לאן הגיע, ומה אתם מצפים שהוא יעשה עם האתר.
תחשבו על האדם שמגיע לעמוד הבית שלכם, האם התכנים נגישים לו?
האם הוא יוכל ליצור איתכם קשר בכל רגע נתון בו הוא שוהה באתר? - המנעו מתכנים לא רלוונטים שעלולים לבלבל את הלקוח
- המנעו קבצים עם משקל כבד, אנימציות מורכבות וכן הלאה.
- היררכיה ושטח ״שלילי״: היררכיה מתייחסת לסדר בה הדברים מופיעים – מה הכי חשוב, מה כותרת, מה כותרת משנה וכן הלאה… ושטח שלילי מתייחס לשטח ה״אוורירי״ ה-לבן (או הרקע) שמסביב לטקסט. הוא עוזר למסגר, להפריד ולתת משמעות לא פחות מטקסטים דחוסים ועמוסים.
האם גולשי האתר שלי יוכלו ליצור איתי קשר דרך האתר?
בוודאי! מטרתו העיקרית של האתר תדמית שלכם הוא להנגיש את העסק שלכם לאנשים שמחפשים את השירותים שלכם – יש חשיבות גבוה מאד שבאתר יוכלו ליצור איתכם קשר בקלות וביעילות. באתר נוסיף טופס יצירת קשר, מספר טלפון, כפתורי יצירת קשר בוואטסאפ, כפתורי מעקב ושיתוף למדיה חברתית ואם העסק הוא עסק ״פיזי״ – כן, נוסיף גם כתובת.
כיצד לבחור ספק לבניית אתר תדמית
כשאתם בוחרים בחברה לבניית אתרים או מעצב לעיצוב אתר (או עבודה משותפת של עיצוב ובניה) לעסק שלכם, ישנם מספר קריטריונים שאסור לכם להתפשר עליהם:
- האם האתר עתיד להיות על תבנית מוכנה מראש? או האם העיצוב נעשה מאפס ע״פ צרכי הלקוח?
- חשוב מאד להתחיל באפיון לאתר, מענה על שאלון הבריף (שאלון המיתוג במקרה שלי), וגם כן, אפיון גס של מיקומים ומבנה בסיסי של האתר בצורה שתשרת את הרעיון העיקרי של העסק שלכם – כך הגולשים יוכלו להבין בקלות מי אתם ומה אתם עושים
- תציבו לכם את המטרות והתוצאות שאליהם תרצו להגיע עם האתר. איך הייתם רוצים שהאתר יראה בתוצאה הסופית ומה הייתם מצפים מהמעצב או בונה האתרים?
- ניתוח מתחרים וקהלי יעד – תתרשמו מאתרים שונים בתחום שלכם, תראו מה נהוג בדרך כלל בתחום שלכם, האם יש איזה שהוא מבנה שעובד, מה עשו האחרים וכיצד ניתן להתבדל מהם. נרצה לבנות את האתר הכי מקצועי, הכי מקורי ונגיש בתחום שלכם וגם ביחד למתחרים שלכם.
- אתר תדמית שמעוצב טוב ונכון מבוסס על המיתוג הקיים ו/או החדש של העסק שלכם – חשוב מאוד שיהיה מיתוג וקו מיתוגי לעסק! המיתוג צריך להיות זהה באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות ובעסק הפיזי שלכם.
- באתר חשוב להשתמש בצבעים אחידים ומבנה חזרתי וחשוב מאד להשתמש בתפריט נוח וידידותי לגולשים שלכם. ההיררכיה שדיברנו עליה: הדגשת הטקסט במקומות הנכונים, גדלי טקסט נוחים, ותפריטי נגישות.
- תכני האתר – על זה כבר דיברנו למעלה, כמה התוכן הוא הכי חשוב, אפילו יותר מהעיצוב! תוכן מנצח, הוא כלי אפקטיבי ביותר כדי לנצח את המתחרים שלכם באינטרנט.
- קידום אורגני (SEO) שמתקשר לנו ישירות לנושא התוכן – ככל שהתוכן של האתר שלכם יותר טוב, כתוב יותר נוכן ומבנה הקישורים טוב יותר ככה תקבלו קידום אורגני ללא עלות ממנועי החיפוש.
קחו בחשבון שמנועי החיפוש שסורקים את אתרי האינטרנט בעולם, לא מסתכלים על עיצוב בכלל – הם מתייחסים אך ורק לאיכות ומבנה התוכן! וודאו שהתוכן המוזן באתר שלכם מתאר את העסק שלכם בצורה הנכונה ביותר כך שגם למנועי החיפוש, אך חשוב עוד יותר – לגולשים שלכם, יהיה קל להבין מי אתם ומה אתם עושים
מה המחיר של אתר תדמית?
עיצוב ובניה של אתר תדמית איכותי ורספונסיבי, יכול להתחיל מכ-2000 ש״ח, לאתר פשוט המושפע/בנוי עם מתבנית (יחד עם זאת חשוב להבין ששימוש בתבנית מגביל אותנו מאד!)אתר תדמיתי טוב יכול להגיע גם לעשות אלפי שקלים. המחיר תלוי מאוד בצורך ובנכונות של בעל העסק להשקיע באתר, צרכי הלקוח, רמת הפרטים בעיצוב ואפיון האתר ועוד…
כמובן יש לקחת בחשבון עלות של אחסון ודומיין שגם הם כמה מאות שקלים בשנה לאורך כל חיי האתר.
ביחד ניצר את האתר התדמיתי המושלם!
אז מזל טוב! החלטתם לקדם את העסק שלכם צעד אחד קדימה ע״י בניית אתר תדמית לעסק שלכם.
זהו צעד משמעותי וחשוב שיזניק את העסק שלכם קדימה, ויהווה המראה של העסק שלכם בפני הקהל הרחב?
אצלנו בסטודיו תוכלו לקבל מענה לכל הצרכים שלכם – החל מתהליך המיתוג הראשוני ושאילת השאלות החשובות, עד לעיצוב אתר אינטרנט תדמית, אתרי חנות, דפי נחיתה, עיצוב אריזות מוצרים ועיצוב קירות העסק.
עדיין לא סגורים אם אתם צריכים אתר? ואם כן, איזה אתר…?
מוזמנים בשמחה ליצור איתי קשר ואשמח לייעץ 🙂