כדי להפוך אתר סביר לאתר מצוין שימשוך יותר גולשים ויגדיל את ההמרות,
חשוב לשים לב לפרטים קטנים וליישם טכניקות שמובילות לחוויית משתמש מעולה.
בעצם אנחנו ״נאפיין״ את האתר מחדש, כדי לדייק את האתר בצורה הטובה ביותר.
הנה 6 טיפים שיעזרו לכם לשדרג את האתר:
אני הולכת לתת 6 טיפים, והם בהכרח בסדר החשוב, נתחיל מתוכן האתר, המוצר והשירותים ונבנה הלאה עד הקצוות:
1. תוכן האתר.
אקדים ואספר שהרבה לקוחות מגיעים אליי אם אתר קיים ומבקשים שנעצב אותו מחדש כדי שימיר יותר, או שיביא יותר לקוחות.
ואני תמיד אומרת בכנות שעיצוב האתר הוא רק חלק מתמונה כללית,
וכדי לשפר המרות לאתר צריך להסתכל על התמונה הגדולה ונתחיל מהתוכן!
תוכן הוא המלך.
- נעבור ונראה האם המוצר שלנו מדוייק – ז״א האם המוצר, או השירותים שאנחנו מציעים באתר הם בכלל מוצרים שלקוחות רוצים או צריכים.
- אם ציינו מחירים באתר, נראה אם המחירים האלה בכלל הגיוניים למוצר.
- האם האתר מצליח להעביר את הערך שאנחנו מעניקים במוצרים או השירות שלנו?
אחרי שעברנו על הפרטים הטכניים והתוכן הבסיסי,
עכשיו נצטרך לחשוב האם המלל באתר כתוב בצורה ברורה שמעבירה את המסר?
האם הטקסט כתוב מתחכם מדי?
האם הטקסטים ארוכים מדי?
בסוף בטקסטים פשטות ובהירות תמיד מנצחת – אם רוב ציבור הגולשים יבין מיד את התוכן ואת הערך – ככה נגדיל את הסיכוי להמרות.
תמצאו דרכים לספק מידע מעניין, ממוקד ואיכותי לגולשים, הן כדי להעצים את חוויית המשתמש והן כדי לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש על ידי:
- בלוגים ומאמרים: כתבו תוכן שמספק ערך מוסף ומעניין את הקוראים.
- תיאורי מוצרים ברורים ומדויקים: ספקו הסברים שמסבירים את יתרונות המוצר והבדלים ממוצרים דומים.
- סטוריטלינג: אם יש לנו טקסטים ארוכים, שלבו תמונות להמחשה, ספרו את הסיפור מנקודת מבט אישית ומעניינת.
2. הפיכת חוויית הגולש לפשוטה ואינטואיטיבית:
נאפיין ונתכן את האתר כך שיהיה קל ונסבל לנווט בו:
- תפריט ניווט ברור: כותרות ברורות וקטגוריות מקוטעות היטב.
- סדר נכון: הצגת המידע במיקומים הגיוניים שמדריכים את המשתמש בבירור, כמו עגלת קניות שנמצאת תמיד בפינה הימנית/השמאלית העליונה.
- הפחתת שלבים בתהליך רכישה: שמרו על תהליך הקנייה פשוט עם כמה שפחות "חסימות" בשלב התשלום.
- ריבוי כפתורים והנעה לפעולה: שהלקוח תמיד יבין איפה ואיך הוא יכול להתקדם לרכישה/הרשמה/השארת פרטים.
3. שיפור הקריאה לפעולה (CTA)
קריאה לפעולה (CTA) צריכה להיות ברורה וממוקדת:
- השתמשו בכפתורים שמבליטים את הפעולות שברצונכם שהגולשים יבצעו, כמו "קנה עכשיו" או "הירשם".
- הציבו את כפתורי ה-CTA במיקומים אסטרטגיים, במיוחד בסמוך לפרטי המוצר, בעגלת הקניות ובסיום הטופס.
- הימנעו מהשימוש ביותר מדי קריאות לפעולה בו זמנית כדי לא לבלבל את הגולש.
4. עיצוב רספונסיבי, ברור ומעוצב היטב
עיצוב רספונסיבי הוא קריטי לאתר שבאמת רוצה למקסם את חוויית המשתמש.
האתר חייב להיות מותאם גם למובייל וגם לדסקטופ:
- השקיעו בעיצוב שמגיב למידות מסך שונות.
- השתמשו בגרפיקה קריאה ומעוצבת במיוחד למובייל, כדי שהגולש יוכל לבצע את פעולותיו בקלות.
כשאני מדברת על עיצוב ברור ונוח, אני מתכוונת להנגיש את התוכן בצורה הכי נוחה ללקוח הקצה.
לפעמים כמעצבים יש לנו רצון לעשות משהו ״סופר- מעוצב״ ולעיתים רבות, ובמיוחד במובייל, עיצוב מוגזם, אפקטים ואנימציות, גורמים לתקלות וגם מעייפות או מציקות ללקוח שעלול לנטוש את האתר.
5. שיפור מהירות הטעינה
המהירות שבה האתר נטען היא קריטית לשמירה על הגולש.
אתרים איטיים גורמים לגולשים לעזוב, גם אם התוכן איכותי. יש לוודא שהאתר נטען במהירות (עד 3 שניות) באמצעות:
- אופטימיזציה של תמונות וקטעי וידאו.
- צמצום קוד מיותר (JavaScript, CSS).
- שימוש ב-CDN (רשת הפצה) כדי להאיץ את טעינת הדפים בכל מקום.
6. שיווק
הרבה פעמים לקוחות מגיעים אליי לעיצוב אתר מחדש, בטענה שהאתר לא ממיר, שאין רכישות.
ואז תמיד אני שואלת: ״איך אנשים מגיעים לאתר בכלל?״
שיווק הוא קריטי.
אם הוא אורגני, אם הוא נעשה לבד, אם הוא פה לאוזן או קמפיין ממומן – ללא חשיפה- לא יהיו המרות.
חייבים להכיר אתכם כדי לרכוש מכם.
אם יש קמפיין ממומן על האתר (שזו המדיה היחידה שאמורה להניב המרות מיידיות) כדאי לבדוק האם הקמפיין מגיע לקהל היעד והאם הוא בכלל ממוקד נכון.
שאר המדיות, הן מדיות שלוקח זמן להמיר בהן.
וצריך הרבה סבלנות 🙂
סיכום
באמצעות יישום של הטיפים הללו,
האתר שלכם יוכל לעבור לשלב הבא ולהפוך מאתר סביר לאתר מצוין
שמספק חוויית משתמש מעולה ומניע את הגולשים לפעולה.